Thursday, May 28, 2009

First Dayz in Soft Skill....

Mbekkk....mbekkk....mbekkk... jam hanset aku berbunyi.. bunyi kambing jantan... heheh.. unique sikit.. Jam tepat pukul 7.45pg.. liatnyer nk bgun utk g kelas soft skill.. dlm kepala igt nk smbg tido jer..

aku kuatkan semangat gak.. first kejut Co-d.. masa nk bersiap mandi terkejut aku Paan bgun tya aku pkul brapa sekarang.. slalu aku yang kejut dia. tp harini dia bgun sendiri!! ajaib.. haha...

siap mandi kejut man.. man bgun man g kelas... hehe...

aku da siap pkai baju.. tercongok depan laptop... online jup.. guna broadband org.. pinjam sat arr...bukak FACEBOOK tgk si Naim kena tibai ng budak2 ni sal MU kalah ng BARCALENO 2,0... best... wlupun aku xtgk.. dgr co-d, hatta, n din cute citer.. cm gempak jer.. xla hebat mane pun MU tu.. kan Naim??

back to the story sal laptop td.. aku on.. sambil online aku TINTA keluaraan 18 kedalam pendrive untuk di submit kepada Dr. Wan.. finally.. siap gak TINTA.. tp xtau la kan.. cmne... trima jer la..

ok.. setelah siap copy.. aku bersiap sedia untuk gerak e kelas.. bersama2 co-d, man, n hatta.. chot a.k.a paan baru nk mandi.. bgun awal tp mandi lambat.. apo nk jd nie...

smpai kat fakulti tgk ramai gile budak berlongok kat luar.. upernyer kelas xbukak lagi.. haha.. Fasi tgh bersiap sedia menyambut pelajar.. on the way naik tangga.. dlm kepala pk akan sesuatu..
1st.. cuba jauhi 'budak' tu.. 2nd... cari seseorg.. sejuk hati tgk dia senyum.. dia tu mmg pemurah ng senyuman.. kan??

masuk jer dlm kelas......
1 task.. kena salin semua benda kat dinding dlm bk tu guna crayon. adoi... malasnyer aku.. nk keliling bk tu.. nasb da membe co-d ni.. baik hati bagi kitaorg tiru dia punyer ayat2 yang da disalin.. tp payah la.. sebab gna crayon.. guna pen senang sikit..

da siap salin.. wlupun xsiap lagi.. aku pun duduk la.. igt dgr ceramah jer smpai ptg.. uper ada LDK!!! adoiyai.. lemoh tol aku. tp hati ku terubat.. kerana.............................................(rahsia)

ok la group2 aku ni.. kepala agak gile2.. tp diaorg xgile ea.. ehe...

kelas berjalan cm biasa.. dgn pembinaan nama group, cheer group, then lain2..

dgr ceramah...sedikit praktikal.., perebutan duit.. sebab dlm LDK ni.. duit tu penting utk melihat sejauh mana penglibatan pelajar secara langsung n xlangsung.. idea yang agak bagus gak sebenarnye... tp xelok ajar student pentingkan duit.. :p gurau jer.. aku pon suka duit.. tp xla gile sgt ng duit...

da satu slot menarik sebelum lunch hour.. iaitu... nk tau personality kiter... aku dlm golongan C..maksud Compliance to own standards also known as "analytical" style or ORGANISER.. mmg btol pon.. golongan C agak santai orgnyer..
ramai upernyer sekepala ng aku.. muka mmg muka budak simple.. cam aku gak.. xkesah sgt ng hal lain janji kerja jln.. tp suka mengkritik.. hehe...

lepas lunch.. ramai budak xder... maybe sebab boring kot???

tp slot lepas lunch agak santai.. dan lebih byk perebutan duit berlaku.. hehe
aku pun turut serta.. fun la gak..
dia ajar cara berpakaian.. nk g temuduga.. ntah cmne td leh fail lak pakai tie.. slalu x.. mybe nervous kot?? awek2s ramai tgk... malu... kena tunjuk kepala tali pinggang lagi malu... HAHAHAHA....

byk la perkara2 aku belajar sal nk g temuduga ni... mekasih...

ermmm.... aku asyik tgk seseorg jer sepanjang kelas tu.. aku minat budak tu.. tp xminat untuk dijadikan special.. nanti rosak mood minat tu.. korg mesti xpaham kan??? aku just suka seseorang tp xsemestinyer kena ambik dia menjadi sesuatu yang istimewa dlm hati kite.. mane la tau kan jodoh xpjg.. terus kiter membenci dia.. kesimpulannyer.. better aku suka dan minat cmtu jer.. xya serabut2 nk purpose jd awek.. haha.. ntah2 dia da ber'bf pon.. huhu.. melepas aku.. ah xder la.. gurau jer..

tamat kelas td.. aku ng group ada sedikit diskusi ttg project esok.. bored laaaa.....

then aku ng hatta bergegas gi jumpa Dr. Wan. nk submit TINTA... lega rasa da siap n da hantar... hehhehe....

akhirnya.. sampai kat rumah.. ada lak pemburu tikus.. co-d ng man.. hahahaha... cute lak tikus tu.. :p

tp agak ngeri bile dia melompat kuar.. hahaha... meloncat kitaorg.. nk lak aku.. kah kah kah...

sesudah tikus xder.. masuk bilik... borak2.. then zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz........................................

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails