Tuesday, September 07, 2010

JERANTUT -> KL -> SHAH ALAM -> SERDANG -> CHERAS -> MELAKA -> TEMERLOH -> JERANTUT ... pheww

Minggu lepas... 

1 sept 2010

pukul 6.30pg dr rumah..ke bandar jerantut nk naik bus ke kl pd pukul 7pg.. aku smpai awl sikit..kosong jer bandar jerantut..hehe... leh main lari2 tgh jalan lagi..bus aku nk naik pon xsmpai lagi.. aku naik bus metrobus.. aku gerak awal sebab da janji ng org kt kl..dia nk tumpangkan aku balik shah alam..

tujuan aku g kl sebab da interview kat MASTERSKILL as a librarian.. tu kejap lagi aku citer.. panjang agi ni..

bus gerak dlm 7.05pg..dlm bus xder ape yang menarik pon... cuma dlm hati.. nape lah aku xbwk kamera.. hampeh jer rasa.. dah siap packing elok dah.. tp terlupa lak.. ceit.. dlm bus dgr mp3 jer..tido.. tu jer lah...

smpai kl dlm pukul 10pg.. smpai kat pekeliling terus jer menuju ke monorail..tu pon ikot jalan jauh.. sebab nk buang masa.. haha.. jalan2 jer.. klu xpose dah lama teguk air mineral.. sjuk gile dok dlm bus.. sweater xbawak.. mengigil aku..
beli tiket turun imbi.. g lowyat dulu.. cari kedai kamera yang aku bc dlm forum carigold.com smbil tu pusing2 dulu lowyat dgn beg besar aku.. haha... abis lowyat.. g times square lak.. cari magazine..cari jer pape buku kat BORDERS.. buku ni hah aku beli




buku ni agak bagus.. xrugi la aku beli.. wlupon harga boleh tahan.. tp apa lah sgt ng harga berbanding dengan ilmu yang diberi.. chewahh.. haha..

dah abis meronda kt times square.. nek lagi monorail.. kali ni ke KL SENTRAL sebab nk naik tren lak ke BANK NEGARA.. cik jaja swoh.. name pon menumpang ikot jer lah.. aku dah la xpernah g JALAN TAR.. bukan TAR yang wat jalan tu.. JALAN TUNKU ABDUL RAHMAN.. tempat org borong kain.. hehe...

kt KL SENTRAL tu kehulu kehilir tgu cik jaja reply.. nk tau dia ada kat mane.. sambil2 tu survey cara2 nk beli tket.. haha.. maklumlah xreti.. hehe.. dpt tiket ke bank negara.. RM1.. pastu dh dpt tiket.. pkai turun jer.. lupa lak nk tya platform mane.. ada byk platform.. salah nek tren kang naya jer.. haha..

mmg salah platform pon aku.. aku kena g platform 3. menghala ker batu caves.. utk kepastian aku tya lah org kat situ.. brader ktm.. dia ckp btol lah.. ehe...lega rasa.. tren smpai lepak jer.. jauh gak upernyer..

dah smpai stesen BANK NEGARA.. kena berjalan lagi ke SOGO.. xjauh mane pon.. ok lah...


gmbr ni guna henset canggih aku jer.. klu aku bwk kamera aku.. lagi cun ko  gmbr.. haha..riaknye ayat.. :p
smpai kat SOGO tunggu cik jaja lak.. gile nk dukung beg ngikut dia g shopping.. leh terbuka puasa aku.. haha..

da setel simpan beg.. dlm kete kecilnyer.. aku pon follow dia g Jalan TAR.. dia ng kawan2 dia nk shopping raya.. aku ikot jer.. tgk2.. xpernah ag g situ.. huhu.. kat sini xberani nk ambik gmbr.. risau aku.. kang xpasal2 hilang henset dibawak lari org.. 

aku kat jalan tar tu dkt 3 jam kot?? lama gile budak ni meronda.. tp sikit jer barang.. hehe..

abis kat jalan tar.. diaorg g sogo.. beli... hehe... 

pastu pulang lah aku.. laju gak minah ni bawak kete.. xpadan ng badan yang kecik tu.. leh plak dia terpejam.. klu terpejam terus.. xberaya aku tahun ni haha...

dia drop ak kat giant.. shah alam.. nostalgia sguh tmpt tu.. nak naik bus.. punyer lah lmbt.. terpaksa kacau abe.. swoh dia ambik aku.. heee.. sory abe.. abe smpai dlm pukul 5 lebih rasanyer.. 

trus ke rumah abe flat sg rasau.. eaker?? aku pon xigt dah name umah dia tu.. jalan tau la.. arini berbuka puasa ng saudara naim.. kat seksyen 7..
lama xjumpa saudara naim ni..

kat seksyen7 ramai awek2 uitm jer.. waaa..terasa senior lak.. hahaha.. lepak kat situ borak2 kosong jer.. dah abis beramah mesra balik lah.. hehe.. tp da sorg customer tu mkn cm naga.. gile byk.. maggi ladna kot dia mkn.. satu pinggan utk mkn 6 org punyer.. pastu telur bungkus.. air 3.. air kosong.. air sirap.. laici kot satu lagi.. byk tuh!! aku bertiga pon blom tentu leh abis mkn..haha..

dok umah abe rehat2 bdn jer.. merancang utk ke serdang esok cmne..
sahur beli makanan kat padang jawa..tapau jer.. hehe..

2 sept 2010

hari yang dinanti2kan oleh aku, abe, dan syahmi.. huhu.. da interview kat MASTERSKILL tp tempat tu nun jauh disana... kat CHERAS tu hah.. tp kena g SERDANG dulu.. umah makcik syahmi.. nek ng dia.. sepupu dia anta..

nk ke SERDANG tu aku ng abe perlu menempuh perjalanan yang agak jauh dan penat sikit.. dr umah abe nek moto ke stesen ktm shah alam.. dr situ ker KL SENTRAL pastu beli tiket ke SERDANG.. semua perjalan lebih kurang sejam lebi jer.. dah smpai SERDANG nek teksi lak... RM15 ker TAMAN CHERAS JAYA.. umah makcik syahmi.. dlm tu sesat jup... syahmi slah kasi direction.. HAHAHAHA...

smpai jer umah syahmi.. terus gerak ke CHERAS.. gile la jauh tempatnyer.. smpai kat situ.. awek jer ramai.. hehe.. lelaki kurang.. jumpa mak guard dulu.. mintak kebenaran.. hehe..

duk kat lobby cm tenang jer.. kena isi borang lagi.. takot wooo... ni interview kedua aku.. hehehe.. giliran aku number 2 pas syahmi..

masa interview..
aduh..
mengigil aku.. haha.. speaking.. bla bla bla...
dia tya aku jawab ikot dan jer.. hehe..
chief librarian tu senior kitaorg.. skali tya soalan maut lah.. ape itu library planning..haa... naya tu.. xbudget pon dia nk tya.. aku budget dia tya lah sal MARC21 ker.. tp same gak.. cm lah aku dpt jawab.. hahaha
3 org skali tya aku.. lama gak dlm tu.. 10 minit kot?? hehehe..

selesai lah sudah interview kitaorg.. masing2 da citer tersendiri.. hehe.. pasni tunggu jer lah.. dpt or tak tu rezeki masing2..

on the way balik ker umah makcik syahmi.. g carefour jup.. da hal sikit.. bukan beli makanan k?? sepupu syahmi da masalah ng berukband dia.. hehe...

setel kat situ..pulang lah kami ke umah makcik syahmi.. lepak situ.. baring2..borak2.. mkn2...eh..xde mkn2.. hehe

dlm pukul 4 lebih rasanyer..kena gerak keluar.. pakcik dia ajak berbuka kat luar.. kat KUALA SELANGOR.. on the way ke sana drop abe kat stesen ktm batu 3.. dia nk keje sok.. klu x bawak jer dia skali.. hehe.. segan lak aku nk follow g kuala selangor tu.. JAUHHHHHHHHHH giler... tp syok lah.. jalan2 hehe...

konvoi 3 bijik kete.. smpai kat sana tepat2 time org berbuka.. hehe.. berbuka ng org kampung upernye..anjuran kompeni syarikat tempat adik syahmi keje..

balik dr tempat berbuka.. g ambik kete sepupu syahmi anta repair.. kete mazda 929.. google sendiri klu nk tau cmne bentuknyer.. xmcm bumblebee syahmi.. hehe.. lampu jer cm kete syahmi.. hehe.. siang tido..mlm berjaga,, hahaha..

balik umah anta kete..lepak2 dulu.. sebelum bergerak ke downtown cheras..
lama dah x g tempat2 cmni.. jerantut mana ada.. haha.. 1st time g sini masa part 1.. last time.. aritu lah.. hahaha... aku beli seliper fipper.. nk tgk?? jup arr... hehe


cun x?? 2 pasang aku beli..satu ag adik aku punyer..hehe...seliper raya.. hahaha...agak2 aku kena curik lagi seliper ni kang..

balik dlm pukul 2 pg..hujan lebat.. aku dok dlm keter tido jer.. penat tu!!

smpai umah...borak2..pastu tido..hehe

sahur mkn nasi goreng ng ayam goreng.. sedap... :-)

3 Sept 2010

syahmi kena bgun awl..sebab dia da interview lagi ng DuPont.. ape tu dupont..google sendirik.. hehe

aku membuta lagi smpai pukul 9pg kot?? segan nk tido lama2.. ehhee..

arini perjalan aku agak jauh gak... balik jer syahmi.. terus siap2 nk ke bukit jalil.. beli tiket balik ker MELAKA... yeay yeay g MELAKA.. ahaks..

bus pukul 2ptg,bus metrobus.. pergh.. tiket rm12.20..tp disebabkan ulat tiket yang menunjukkan jalan.. so dia cas 80sen sorg.. ok lah la 80sen.. klu 8 ringgit..mmg kena maki.. hehe..

dlm bus.. tido jer.. biasalah tu.. xder ape nk wat.. tgk jalan kiri kanan.. syahmi ckp dlm 1jam jer.. tp cm lebih 1 jam jer.. ko tipu ea syahmi.. hahaha... 

smpai kat situ.. aku terus beli tiket nk balik pahang..raya2 ni susah nk dpt tiket..nasib ada..tu pon pukul 8pg..huhu...

abis beli tiket...aku ng syahmi nek TEKSI!! pergh.. habis duit lagi.. tp syahmi bayarlah.. hahaha...xigt brapa tmbang.. smpai sudah aku ke rumah syahmi kat TELOK MAS, MELAKA,..skali lagi terdetik dlm hati..nape aku xbawak KAMERA!! arghh..tensen tol...

syahmi bwk aku g bazar ramadhan..bab mlm kang nk g main bowling..aku tgk jer.. hehe.. kat MIBC ..aku tolong google utk korg..klik ni... MIBC

pergh mmg international lah tempat.. luas tu.. sejuk.. hehe..


antara gmbr2.. sory ar xclear..kamera henset jer.. hehe..
4 game main.. syok gak tgk org main bowling. da sorg pakcik ni..membe syahmi..otai tu main.. strke jer.. ehehe.. syahmi pon gak.. tempat ke-5@6 perseorangan(xigt lah).. dr 8 org..ahaks... group dia number 2.. hehe.. dr 4 group..

abis main bowling g mkn2 jup.. ni yang haru ni.. nasib lah aku mkn... klu x.. xposer aku esoknyer.. sebab mak syahmi xkejut sahur!! hahaha... syahmi?? dia poser..

4 Sept 2010
bangun lewat gile..sebab mmg penat giler.. tido puas2 lah.. sebab mlm ni nk ronda2 lagi.. hehe... sebelum mlm.. aktiviti ptg hari... syahmi bwk ronda2 g bandar MELAKA.. g dataran melaka.. tgk org ramai.. hehe.. jalan2 jer kat area tu.. pastu ronda2 nek moto..lalu tepi pantai yang ditambak.. hehe.. syahmi ckp kt area tu.. mlm2 meriah n kereta modified.. ala2 fast n furious.. hehe...

antara gambar2 sekitar nek moto ng syahmi..huhu...


balik dr jalan2 kat bandar melaka..singgah sebentar di bazar ramadhan bandar ape ntah..xtau lak aku.. beli la pape yang patot..

 da smapi telok mas g bazar ramadhan lagi..dekat ng rumah syahmi.. dia beli air KATIRA.. xpnah lah plak aku jumpa air tu kat jerantut.. hehe rare tol air tu.. sedap...

pas berbuka... lepak2... mandi2.. pastu kuar lagi.. acara utama dok kat MELAKA ni.. hehe. syahmi belanja MCD!!! lalalala.... MCD kat dataran.. sebelum tu.. jalan2 kat JONKER WALK.. best gak ronda2 sini.. cm petaling street.. tp meriah lagi sini rasanyer.. mcm2 benda da jual.. aku ng syahmi abis duit beli lastik helikopter tu jer.. korg tgk video kat bawah..aku ng syahmi main depan umah pukul 4 pagi.. hahah...

kete ni yang bawak aku ronda2
habis berjln kat JONKER WALK trus g mcd..mkn2.. tgk2 org melaka berhibur.. jehehe... dlm pukul brapa ntah... da ar mamat kete parking kat dataran depan menara taming sari tu.. show off masing2 punyer audio system.. pergh nk gugur jantung dengar... kat bawah ni da gmbr n video.. tgk lah.. quality kurang sikit..


habis kat sini.. aku ng syahmi gerak jumpa membe syahmi.. membe dia pon pakai kete same cm dia.. kaler merah.. cun tu.. jumpa kat mane ea.. aku lupa name tempat tu.. abis kat situ.. aku ng syahmi gerak g pantai tu.. perghh... mmg byk keter.. dr modified smpai la simple punyer kete.. hehe..

ada ar beberapa puak group dtg tunjuk kete memasing... cara2 keter.. suka lak aku tgk.. lepak kat situ dekat 3 jam kot?? rasanyer lah... masa nk balik tu.. aku rasa bangga.. syahmi lalu ng bumblebee dia.. semua pandang sepanjang2 jalan tu.. siap wat bunyi terbersin.. wahaha.. nk tergelak pon ada.. sebab aku tgk semua org pandang xberkelip mata.. HAHAHAHAHAHA.... klu korg dlm duk dlm kete tu.. mesti terasa semacam.. hehe.. membe syahmi ajak g minum kat kedai mkn berhampiran.. restoran tu dah la ramai org..sekali lagi org pandang xberkelip mata..mulut sedikit terlopong.. hahaha.. borak2 kosong kat kedai mamak.. pastu balik umah..

smpai umah haaa...ni keje kitaorg.. tgk lah video...

kelakar kan?? cm budak2.. hehehe...

sambil menunggu bersahur.. layan PES2010 dulu.. lauk jer aku..hampeh lah.. tp xper... janji menang satu game.. hahaha..

5 Sept 2010

arini aku xtido langsung..pukul 7 pg terus bersiap2 sebab nk kejar bus pukul 8pg.. hehe.. klu x naik moto.. tp hujan.. terpaksa nek keter..

sampai jer kat MELAKA SENTRAL..


TIBA-TIBA.....

keter syahmi rosak!! clutch dia jem.. hadoi.. nasib dah smpai.. pastu rasa bersalah lak..hehe.. dia ckp leh gerak lagi kete dia..tp slow lah..huhu..

bus aku smpai tepat pda masanyer.. risau gak.. jalan jauh tu.. huhu.. 

bus byk tempat berhenti.. brapa stesen eak.. 2 rasanyer sebelum smapi TEMERLOH.. mula2 best dah tido.. tp smpai satu jalan tu.. xleh tido dah aku.. pening pala.. jalan gile.. haha..

smpai temerloh dlm pukul 12tghari..

kat terminal bus temerloh tu... ada lak AADK wat pemeriksaan.. dia tarik jer mane dia suspek..nasib aku xkena.. tp risau gak tu.. kot2 kena tarik gak..

kat temerloh.. aku tunggu cik MAL lak..hehe.. rindu nk jumpa dia.. hahaha.. lagi pon da benda nk kasi.. barang dr JONKER WALK.. huhu..

dia teman aku shopping kat the store..pastu aku lak teman dia shopping kat the store gak.. hahha.. aku beli baju raya.. dia beli bahan nk wat biskut raya kot?heee...

mula2 nak naik bus pukul 1.45ptg..bus xpress.. tp terlepas lak.. terpaksa naik bus berhenti2.. pukul 3 ptg gerak dr temerloh.. smpai jerantut dlm 4.30 ptg..

smpai gak aku ke rumah

: : HOME SWEET HOME : :


p/s : byk lagi sebenarnyer citer... tp yang ni yg di shortcut kan.. hehe..
maaf kepada si dia sebab xdpt bertemu di melaka tempoh hari.. ;-(
mak syahmi masak sedap.. hehe..




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails