Monday, February 23, 2009

Tag Lagi..

aku dpt tag ni dr Cik XoXo.. agak menarik gak tag ni.. maklum la,, bukan slalu org tag aku.. xfeymes katakan.. So aku dengan baik hati nyer akan menjawab soalan2 ni..

Layan jer


mari kiter membaca


Undang-undang:
Sila berikan kegunaan lain yang digunakan oleh anda kepada barang2 yang di nyatakan d bawah (maksudnya bukan kegunaan sebenar barang tu tapi kegunaan tambahan yang anda buat dengan barang itu, kira di aplikasikan oleh anda.. konon kreatif la tu!)


i, ANAK KUNCI
Kegunaan Asal : anak kunci… untuk membuka ibu kunci yang terlekat dia almari aku.. tp… aku jarang kunci almari aku.. leceh jer.. aku sepit ng penyepit kertas jer.. huhu.. mudah dan lebih praktikal..


Kegunaan Sampingan : dijadikan hiasan kat atas meja aku.. xpun aku gantung jerk at mane2 aku suka.. pastu aku suka ketuk2.. buat bising guna kunci.. haha

ii, PENUTUP PEN
Kegunaan Asal : mcm biasa la.. untuk tutup pen.. tp.. aku xpakai pen ada penutup ni.. suka pakai yang tekan2 tu.. mudah sikit.. sebab aku suka wat hilang penutup pen tu.. hehe..


Kegunaan Sampingan : sebab aku xpakai pen ada penutup.. sebab ni la.. ada jer malaun yang gatal tangan mematah btg penutup pen tu… bingai jer budak2 ni.. sian pen aku..

iii, BOTOL MINERAL
Kegunaan Asal : xkan nk isi magie lak kan?? Mesti la untuk isi air mineral… dlm bilik aku.. ada byk botol air.. hehe

Kegunaan Sampingan : kalau yang bersaiz besar.. aku akan kerat dua.. wat tempat isi air yang aku beli bungkus.. kreatif x?? nk isi dlm gelas xmuat.. hehe.. klo dolu2 aku wat tabung.. hehe… tp sekarang da ada kepala beruang.. so xpayah lagi botol air mineral lagi..

untuk yang bersaiz kecik lak… aku wat isi sabun DAIA.. haha… itu untuk penjimatan yang semaksima mungkin..huhu.. sabun serbuk pun aku isi dlm tu.. senang kejer…

iv, PAPER LAMA
Kegunaan Asal : ntah la.. aku wat alas dlm almari aku jer la.. almari kat Puncak ni jer tau.. almari rumah. Sorry la beb.. gua xpakai alas2 ni.. huhu


Kegunaan Sampingan : aku buat bot berskala besar… haha… wat kipas ker..

v, SELUAR D LAMA
Kegunaan Asal : err….. per eak??

Kegunaan Sampingan : no komen.. ahaks

vi, LESUNG BATU
Kegunaan Asal : mak aku jer slalu pakai benda ni.. wat sambal belacan.. kerisik ker.. kirenyer semua berkaitan ng dapur la.. dan masak memasak..

Kegunaan Sampingan : ketuk air batu!! Hahaha….


vii, LANGSIR
Kegunaan Asal : mencantikkan tingkap rumah ler.. tp bilik aku pakai bendera cover tingkap.. hahaha,,

Kegunaan Sampingan : bila da buruk.. jd la kain buruk.. hikhik.. tp xpernah ag aku atau mak aku wat cmtu..


viii, KOMPUTER OPIS
Kegunaan Asal : bos bagi swoh siapkan kejer.. so wat la kejer.. btol kan?? (maklumla.. xkejer lagi..)

Kegunaan Sampingan : BLOG la… haha.. men game.. donlod.. chating.. check emal.. ternak virus.. huhu..

ix, DUIT SYILING
Kegunaan Asal : tepon mak kat kampong time duit xder.. cdit hanset pun da abes time tu.. so call mak guna public phone la.. huhu..


Kegunaan Sampingan : simpan dlm tabung la.. agak2 da byk tukar kat kedai.. disco2 good2.. haha

x, LAMAN BLOG
Kegunaan Asal : menulis.. ape yang aku suka la..

Kegunaan Sampingan : cari kawan.. ngumpat.. dijadikan medan untuk menjatuhkan seseorg.. haha… jahat2..

da abis da… so…
I'm Going To Tag

-erk88-

-dunia aku bosan-

-dp-revolution-

-tempoyok-

-dunia kechil hitam putih-

-dan sesaper saje yang terbaca blog aku ni.. mari same2 menambah follower.. hehe..-

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails