Wednesday, August 27, 2008

Permulaan dan penghabisan yang membawa seribu erti..... II

salam..arini aku nk sambung citer yang minggu lepas punyer..utk pengetahuan korg..line internet di waktu ini amat membimbangkan..hehe..xstabil..
ok ar..aritu aku citer sal aktiviti di hari jumaat..so, sambungan dia adalah pada hari sabtu (160808)..

Jam menunjukkan pukul 6:00 pg. Arm budak satu khemah aku dan bangun, syahmi terlentok lagi dalam khemah. aku dengan arm mmg awal bangun aritu. TETAPI.....hehe..keluar je kepala dari khemah ............ senyap sunyi..HOI!!korang tak bangun lagi rupa2nya.hahaha... Memandang aku masih mengantuk dan penat, sambung saje lah tido. berdosa da aku skip subuh. :-(
kitaorg bangun ramai-ramai dalam pukul berapa xingat da. tp waktu tu gelap la lagi maklum la dalam hutan. SEJUKKKK...
Dengan semangat PR kitaorg g mandi..kena la menapak sikit..sejuk doe angin pagi.. sesampai je dalam toilet..bukak je paip air..
ARGHHHHHH... TIDAKKKKK.... SEJUKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!
macam mandi air batu..gile ko sejuk gile.. kalau tak mandi kang cakap kambing..so mandi jer..mengigil2 aku .. dala xder lemak.. tahan je la..aku tau..budak pompuan mesti ada yang x mandi.. haha.. tgk muka jer da tau.. da siap menyiapkan diri yang separa hensem ni. kitaorg ada briefing skit..pastu terus bertolak ke Kampung Buku..kena menapak lagi.. dalam keadaan.. laporrrrrr.... kitaorg x breakfast..ish ish..

sape biro makanan ni.. hehe.. xkesian ker kat kitorang..

sesampai jer kat Kampung Buku.. ada briefing lagi..dr Pengarah Program dan dari Biro Program.. yeah.. mari bekerjasama menyiapkan kerja2 menghias.. kitaorg ramai2 gotong royong menyiapkan tempat pameran..kalau x silap aku.. dalam pukul 7 lebih kitaorg wat kerja.. sejuk.. huhu.. dalam hutan.. udara segar jer..

aku dan arm bahagian teknikal..menyiapkan barang-barang untuk P.A System, slide, dan macam2 yang berkaitan teknikal..penat2 nk kena settings barang..barang dah la berat2.. aku berdua jer ng arm.dgn keadaan lapor..aku punyer masalah adalah tempat nk taruk laptop ng lcd.. huih mahal benda tu..p uluh ribu kot?? skali ng slide stand tu..aku ng arm terpaksa la taruk2 mane2 tempat yang sesuai..tp aritu mmg mencabar dan best ar gak.. bayangkan lah.. tetiba hari mendung.. so..sah2 la ari nk ujan.. tanpa membuang masa.. aku stand by je nk angkut semua barang tu.. arm jd fesi untuk explorace.. so x leh ar nk pgil dia.. yang ada di tempat kejadian hanyalah aku ng man dan beberapa budak yang jaga pameran.. bertungkus lumus dalam hujan mengemaskan barang.. malang la skit untuk budak2 teknikal.. aku pun xtau la ape yang puan akan cakap nanti.. kitorag x perform ok sgt aritu.. tp semua berjalan dengan lancar.. pameran pun ok.. ramai gak yang datang.. puan tersenyum jer..


byk benda lagi nk story sal ari sabtu ni.. mmg penat aku menaip..haha.. tp start dr mula smpai la penamat.. bg kitaorg tu lah perkara paling best pernah kitaorg wat dalam satu kelas.. wlupun byk perkara2 yang sensitif untuk diberitahu dalam ni.. hehe.. semua dalam kepala aku bro.. bile petang da tutup tirai..malam menjelma..jeng2..malam ni kitaorg wat BBQ.. simple2 jer.. tu pun da ramai tido.. maklum lah penat.. aku pon ngantok gak.. tp saje nk lepak2 ng budak ni.. ambik2 gmbr.. tujuan aku malam tu nk berborak2 ng dia.. tp bile tgk dia cm sibuk ng sms je.. malas la aku nk kacau.. so lepak jer la ng mane2 budak.. borak2 kosong jer.. sambil makan udang.. ng lamb.. bahasa melayu daging biri2..huhu.. mlm tu best ar.. ada gak sesi meluahkan perasaan.. aku ng ehem2..wahaha..borak2 usik2 dia..KAWAN jer k.. kang ada yang bwk mulut cakap aku couple ng dia..huh..jgn nk wat citer..



Malam tu berakhir ng sesi Post Mortem.. korg nk tau.. sem ni perkataan POST MOSTEM la yang selalu aku dengar dan sebut..pelik tol.haha.. sesi post mortem..hurmm...dingin pada mulanya...dan bertambah panas disebabkan aku kot??haha..perasaan.. xder la..biasa la.. tp malam tu bengang gak aku.. adalah sesetengah individu yang membuat pening..lgpun kontroversi jugak post mortem ni..aku xnk story lebih2..paham2 jer la sape yang ada di malam tu... mlm tu aku tido dalam pukul 2pg..lantak ko la nizam..haha...


ahad (170808)

Pagi2 dlm pukul brapa ntah.. Arm sahabat aku wat lawak.. ada ker patut dia g On kan SIREN dlm khemah.. pekak telinga aku.. gile tol.. pastu da kena sound ng syahmi dia memekak kat luar plak.. aku ingat dia nk terus pegi mand ker ape.. upernye g sambung tido semula.. hampeh tol..

da lepas mandi kitaorg ada bfast..pastu ada senaman aerobik.. aku cm biasa jd jurukamera jer..hehe.. malas weh nk terloncat2.. jgan marah arr... diaorg ajak skali budak linuxcamp join.. cm poyo jer diaorg ... hahaa..termasuk ar akak2 fesi.. ;p Habis je sesi meloncat..kitaorg kena kemas2 khemah.. tp sebelum tu.. moh pakai baju baru..haha.. kaler biru..feveret kaler tu.. abis mengemas kitaorg diajak oleh saudara syahmi ke checkpoint jungle treking budak LINUXCAMP.. makaih..nmpak bijik mata jer.. nasib baik kitaorg xjoin skali.. klu x...BAU LUMPUR DARI SISA KUMBAHAN.. eeee.....yerkk

Selesai sudah aktiviti tgk org main lumpur..kitaorg kena angkat beg yang berat cm batu ker kampung buku..jauh doe nk menapak ke tempat tu..puas aku mndukung beg..dah la sekeping..angkat lak beg besar.. sakit pinggang aku.. budak pompuan pon same kot..hehe..




Ari ahad ni ari penutup.. patut dalam pukul 10pg aku ng budak2 len ada aktiviti naik jambatan gantung..tp xdpt join..sebab aku kena setup tempat penutup..sian aku..pastu kena kutuk lak..cakap aku penakut..sebab tu xnk join..hampeh la korg..aku da naik lagi tinggi dari tu tau x?? moh g TAMAN NEGARA KUALA TAHAN..tgk sape yang xbergerak atas titi tu..HAHA... majlis penutup berjalan dengan lancar.. naik aku upload ar gmbr2..klo rajin..hehehe...

Meh aku nk citer satu peristiwa yang lawak lagi menyayat hati..

Brader2 dr Belia menyanyi kan lagu salam perpisahan..maklum la program da habis.. budak2 linux bersalaman la bersama2 fesi ng sesame diaorg..peluk2 cium2..bg pompuan la..budak lelaki mengada jer buat cmtu..pompuan pon.. huhu.. sewaktu lagu doa perpisahan berkumandang dr corong speaker syahmi dibantu oleh laptop aku yang lawa tu.. bebudak dr UiTM PUNCAK PERDANA IS220 GROUP B04CTT PART4..perempuan..diulangi..PEREMPUAN..atau dalam bahasa halusnye..KAUM HAWA.. mengalirkan airmata kesedihan..HAHAHA... mengalahkan org menang pingat emas olimpik menangisnyer.. tp aku paham.. org bermasalah atau terlebih happy atau bersyukur PR da tamat..azab da berakhir.. diaorg menangis giler2 punyer..yang control nk nangis pun ada.. hehe.. aku tau.. sedih jer tgk diaorg.. muka xder perasaan lak si ELZO.. sardin jer muka...huhu...jgn marah elzo.. tp.. lama giler budak ni nangis.. hampir 5 kali lagu doa perpisahan tu berulang2.. aku tgk budak2 linux relaks jer..ngis pun xder la beria sgt.. tp bebudak aku ni.. adoiyai.. klu korg tgk video..mmg sedih lagi lawak.. jagn marah ar.. ayat cm biasa..klu ada masa aku upload video..hehe... dan gmbr sekali...



da abis sesi menangis kitaorg bergambar beramai2..mkn.. dan perkara paling xbest.. mengemas.. byk tu barang.. teknikal dah la berat2 semua.. nasib baik pakcik katering sudi menumpangkan pacuan 4 roda dia.. ringan sikit tugas kami.. tp yang xsedap hatinye.. bile nk bawak masuk dlm bus.. kasar gile brader bus angkat barang.. xpasal2 layar aku bermasalah.. tp aku ng arm dpt repairnye dgn cara jahat..huhu.. RAHSIA



so.. maklum la da abis PR.. MASA UNTUK BERSUKA RIA.. Rombongan Sambil Belajar di MELAKA..haha

mula2 g naik bot..pergh best siot..wlupun aku da slalu naik bot..tp sronok tgk air.. tgk pemandangan kat tepi sungai melaka tu.. abis nek bot kitaorg g Kota A'famosa.. layan jer..tgk beca.. tgk iguana..haha.. ada iguana.. lu korg xcayer..korg g ar melaka.. kota afamosa.. selepaskota kitaorg menapak ker..... MENARA TAMING SARI!!!! ooooo...tempat yang buat aku cuak..hahahaha...dipendekkan citer..biler duk dalam tu..rasa nyawa aku dihujung keris taming sari jer..tinggi sial.. dah la tinggi.. berpusing 360 darjah lak tu..nampak ar MELAKA dr atas..eeee....excited bercampur takot...tp mmg best ar..xdpt nk digambarkan kan tu.. hahaha... habis perasaan takot..g shopping lak.. beli souvenier skit.. aku beli tshirt untuk adik aku..keychain untuk fifah.. ermm... fifah.. MAAF.. :(






da abis wat aktiviti melancong..kitaorg bertolak balik dalam pukul 7 lebih kot?? on the way nk balik berhenti makn dulu.. MAKAN BESAR.. PUAN HASNAH merangkap pensyarah PR kami belanja.. MEKASIH PUAN.. makan sampai rasa xleh nk masuk da dgn makanan lain..heheh...

kitaorg bertolak pulang...dlm bus.. AKU settings tempat tido arr... haha... KITER TIDO!!!!!

sampai puncak dlm pukul 11@12 kot..aku pon xigt.. tp penat dan berbaloi kot??balik umah.. SAMBUNG TIDO LAGI...


Penamat pr yang penuh dengan kegembiraan.. A JOURNEY TO REMEMBER..... the end

1 comment:

Anonymous said...

yeay! K ade blog. bole aku bace

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails