Showing posts with label Mengarut. Show all posts
Showing posts with label Mengarut. Show all posts
Sunday, October 14, 2012
Ahad
hari ini hari ahad...xde outing yg dilakukan..dok rumah,..oh boring
Pada waktu
5:59 PM
0
kata2orang (comment)
Indeks
2012,
Diari,
Mengarut,
merapu,
ntah ape2 ntah,
ntahape2ntah,
ntahapeapentah
Wednesday, March 30, 2011
dunia aku bosan...tp bukan din cute punyer
Hari2 wat benda same..
Bgun pg..mandi..solat..tido jup..g kedai..kemas kedai..on laptop..bfast..pastu wat paper yang ptot..mkn tghari..tgk tv..melepak..ada customer xdpt melepak..men fb..tunggu pukul 6 lebey skit..balik..smpai umah baring..tgk tv lagi..kejora dan bintang..pastu mandi..solat..menlaptop..tido dlm pukul 10..sebelum tido msj dgn yang tersayang..eceh..hehe..
Dan...begitu lah sehari2 hidup aku...
Moral of the story...cari KERJAAAAAAAA...tetap punyer keje...
Bye,
Bgun pg..mandi..solat..tido jup..g kedai..kemas kedai..on laptop..bfast..pastu wat paper yang ptot..mkn tghari..tgk tv..melepak..ada customer xdpt melepak..men fb..tunggu pukul 6 lebey skit..balik..smpai umah baring..tgk tv lagi..kejora dan bintang..pastu mandi..solat..menlaptop..tido dlm pukul 10..sebelum tido msj dgn yang tersayang..eceh..hehe..
Dan...begitu lah sehari2 hidup aku...
Moral of the story...cari KERJAAAAAAAA...tetap punyer keje...
Bye,
Published with Blogger-droid v1.6.7
Saturday, March 19, 2011
mengisi masa lapang
Org xder...so mari potong kertas...bosan2 potong kertas...wat kertas order..huhu...
Kat umah ada sebakul lagi kertas nk kena potong..ni baru suku kertas jer...haha...
Kat umah ada sebakul lagi kertas nk kena potong..ni baru suku kertas jer...haha...
Published with Blogger-droid v1.6.7
Wednesday, March 17, 2010
bila berada di kedai kopi..
Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati Salam
Masing-masing ada masalah sendiri
Masalah dunia masalah peribadi
Luahkan jangan simpan dalam hati
Boleh cerita di kedai kopi
Cerita kedai kopi
Cerita kedai kopi
Tiada hakim tiada saksi
Cerita sensasi di kedai kopi
Ada satu hero Melayu namanya rahsia
Dulu lepak tepi parit kampung
Sekarang lepak media massa
Asal boleh masuk TV dia mesti buat
Awek tengok jambu laki tengok meluat
Citarasa makin besar otak makin ketat
Baru angkat berat sikit baju pun dah sendat
Jalan berkepak dengan awek romantis
Biasalah budak baru nak naik jadi artis
Jalan berkepak dengan awek romantis
Biasalah budak baru nak naik jadi artis
Jakun ke pelakon jamban ke makan malam
Dinner show menyanyi seorang pun tak faham
Tapi datin muda tengok geram dan sangkut
Datuk outstation apa lagi angkut
I'm in the mood for love
Simply because you're near me
Honey but when you're near me
Well I'm in the mood yes
I'm in the mood for love
Terima kasih rahsia diterima
Kalau sunyi lagi boleh main gila
Datin kena taruk rahsia kemaruk
Makan boleh tapi jangan sampai kena lauk
Datuk pergi London lama pucat bila balik
Bini buncit sikit tahu dia tak boleh naik
Datuk pergi London dia pucat bila balik
Bini dan anak percuma dah ada penyakit
Apa kesudahannya apa yang terjadi
Rahsia tinggal rahsia takkan masuk TV lagi
Cerita sensasi dengar di kedai kopi
Setiap individu punya versi sendiri
Masing-masing ada masalah sendiri
Masalah dunia masalah peribadi
Luahkan jangan simpan dalam hati
Boleh cerita di kedai kopi
Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati rentak keluarga Marley
Hamba di Belanda di tengah ibu kota
Temanku Salam dreadlocks bawah mahkota
Anak perantauan yang punya citarasa Jamaica
Rindu nak dengar cerita kopi Malaysia
Aku cerita dia ketawa
Tak kering gusi jatuh kerusi
Dia pula bercerita tapi bukan tentang dia atau dia
Di Eropah orang bentang idea
Topik-topik intelektual di diskusi
Anjakan paradigma bila kena kopi
Peace love and harmony reggae sampai pagi
Keluar kedai kopi Amsterdam masih steady
Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati yeah
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati Salam
Masing-masing ada masalah sendiri
Masalah dunia masalah peribadi
Luahkan jangan simpan dalam hati
Boleh cerita di kedai kopi
Cerita kedai kopi
Cerita kedai kopi
Tiada hakim tiada saksi
Cerita sensasi di kedai kopi
Ada satu hero Melayu namanya rahsia
Dulu lepak tepi parit kampung
Sekarang lepak media massa
Asal boleh masuk TV dia mesti buat
Awek tengok jambu laki tengok meluat
Citarasa makin besar otak makin ketat
Baru angkat berat sikit baju pun dah sendat
Jalan berkepak dengan awek romantis
Biasalah budak baru nak naik jadi artis
Jalan berkepak dengan awek romantis
Biasalah budak baru nak naik jadi artis
Jakun ke pelakon jamban ke makan malam
Dinner show menyanyi seorang pun tak faham
Tapi datin muda tengok geram dan sangkut
Datuk outstation apa lagi angkut
I'm in the mood for love
Simply because you're near me
Honey but when you're near me
Well I'm in the mood yes
I'm in the mood for love
Terima kasih rahsia diterima
Kalau sunyi lagi boleh main gila
Datin kena taruk rahsia kemaruk
Makan boleh tapi jangan sampai kena lauk
Datuk pergi London lama pucat bila balik
Bini buncit sikit tahu dia tak boleh naik
Datuk pergi London dia pucat bila balik
Bini dan anak percuma dah ada penyakit
Apa kesudahannya apa yang terjadi
Rahsia tinggal rahsia takkan masuk TV lagi
Cerita sensasi dengar di kedai kopi
Setiap individu punya versi sendiri
Masing-masing ada masalah sendiri
Masalah dunia masalah peribadi
Luahkan jangan simpan dalam hati
Boleh cerita di kedai kopi
Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati rentak keluarga Marley
Hamba di Belanda di tengah ibu kota
Temanku Salam dreadlocks bawah mahkota
Anak perantauan yang punya citarasa Jamaica
Rindu nak dengar cerita kopi Malaysia
Aku cerita dia ketawa
Tak kering gusi jatuh kerusi
Dia pula bercerita tapi bukan tentang dia atau dia
Di Eropah orang bentang idea
Topik-topik intelektual di diskusi
Anjakan paradigma bila kena kopi
Peace love and harmony reggae sampai pagi
Keluar kedai kopi Amsterdam masih steady
Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati yeah
arini aku nk citer sal org yang suka lepak kedai kopi..
ada la sikit2 kaitan ng lagu di atas..
ada yang membuang masa.. ada yang bincang hal bisnes.. tp bley kire ng jari jer..
aku ckp ni pon sebab aku dok menjaga kedai kopi ni hah.. dr pagi smpai ptg.. mcm2 pesyen org aku jumpa.. dr budak muda smpai la org tua. tp org tua jarang lepak kat kedai kopi aku ni..maklumla kat bandar.. org tua layan kedai kopi kampung2 yang ada dam haji.. hehehe.. kedai aku xde dam haji.. dam haji online adala..haha..WIFI..
beza org cina ng melayu bila dtg kedai kopi ni..
cina dtg just nk hilangkan penat.. borak2 xsmpai stgh jam blah la diaorg. t
p klu org melayu.. toksah ckp la.. dr pg sampai tghari dok melepak.. sal bisnes..ngumpat..dan macm2.. xkn nk halau lak.. rezeki tu.. lepak lama2..mau 2 3 gelas gak air.. hehe...
suka gak tgk org lepak2 ni...klu xnyusahkan kita xpe.. hehe...biarlah diaorg ng hal diaorg.. tp yang peliknyer.kebanyakan dtg time waktu pejabat.. xkerja ker?? huhu..
cmne nk maju.. patot la org melayu dok kat bawah jer.. ada gak yang dok atas.. tp kdg2 lupa diri.. huhu.. ape citer tu..
ape ntah aku merepek ni..
boring xder cstomer dtg.. lepak2 online la.. hhahaha..
bubye
ada la sikit2 kaitan ng lagu di atas..
ada yang membuang masa.. ada yang bincang hal bisnes.. tp bley kire ng jari jer..
aku ckp ni pon sebab aku dok menjaga kedai kopi ni hah.. dr pagi smpai ptg.. mcm2 pesyen org aku jumpa.. dr budak muda smpai la org tua. tp org tua jarang lepak kat kedai kopi aku ni..maklumla kat bandar.. org tua layan kedai kopi kampung2 yang ada dam haji.. hehehe.. kedai aku xde dam haji.. dam haji online adala..haha..WIFI..
beza org cina ng melayu bila dtg kedai kopi ni..
cina dtg just nk hilangkan penat.. borak2 xsmpai stgh jam blah la diaorg. t
p klu org melayu.. toksah ckp la.. dr pg sampai tghari dok melepak.. sal bisnes..ngumpat..dan macm2.. xkn nk halau lak.. rezeki tu.. lepak lama2..mau 2 3 gelas gak air.. hehe...
suka gak tgk org lepak2 ni...klu xnyusahkan kita xpe.. hehe...biarlah diaorg ng hal diaorg.. tp yang peliknyer.kebanyakan dtg time waktu pejabat.. xkerja ker?? huhu..
cmne nk maju.. patot la org melayu dok kat bawah jer.. ada gak yang dok atas.. tp kdg2 lupa diri.. huhu.. ape citer tu..
ape ntah aku merepek ni..
boring xder cstomer dtg.. lepak2 online la.. hhahaha..
bubye
Monday, December 28, 2009
Perlukah?
Nk baca or x?
perlu ke aku klik?
patut ke aku tatapinyer?
xkuat lagi utk menempuh hidup baru..
:-)
perlu ke aku klik?
patut ke aku tatapinyer?
xkuat lagi utk menempuh hidup baru..
:-)
Wednesday, December 09, 2009
Alasan..

Hurmm....ALASAN.. ape itu ALASAN.. dalam bhs omputihnyer..REASON..
setelah di translate kedalam bahasa melayu..
Definisi alasan di Web:
setelah di translate kedalam bahasa melayu..
Definisi alasan di Web:
- Motif rasional untuk suatu keyakinan atau tindakan; "alasan bahawa perang dinyatakan"; "asas-asas bagi pernyataan mereka"
- Penjelasan tentang penyebab beberapa fenomena; "alasan yang mapan tidak pernah sampai ialah bahawa tekanan balik dibina terlalu lambat"
- Kapasiti untuk berfikir rasional atau kesimpulan atau diskriminasi; "kita diberitahu bahawa manusia dikurniakan akal dan mampu membezakan baik daripada yang jahat"
- Memutuskan dengan penalaran; menggambar atau sampai pada suatu kesimpulan; "Kami beralasan bahawa itu lebih murah untuk menyewa daripada membeli rumah"
- Rasionalitas: negara mempunyai akal sihat dan penilaian; "rasionalitas-nya mungkin telah dianiaya"; "ia harus mengandalkan kurang pada akal daripada membangkitkan emosi mereka"
- Berpendapat: hadir alasan dan hujah
- Penyebab: pembenaran untuk sesuatu yang ada atau terjadi; "dia tidak punya alasan untuk mengeluh"; "mereka punya alasan untuk bersukacita"
- Berpikir logis; "Anak-anak harus belajar untuk alasan"
- Suatu fakta yang secara logis membenarkan beberapa premis atau kesimpulan; "ada alasan untuk percaya dia berbohong"
aku hanya nk share.. kadang diri ni selalu memberi alasan. alasan yang xlogik.. wlupon logik.. tp tetap di anggap ah....ALASAN.. hurm.. why?pourquoi?kenape?..
bye...
p/s: klu salah tolong betulkan.. heee...
bye...
p/s: klu salah tolong betulkan.. heee...
Monday, November 23, 2009
Kegembiraan??
Btol ker...bile ada org kata cmni..
"aku gembira.. bile ko gembira...."
hakikatnyer? hurm... agak perit utk menerima kenyataan kan?? tp tu la yang kite kena telan dan akan meneruskan kehidupan.. seperti biasa or luarbiasa..
aku sekarang..tgh mengalami fasa perubahan yang besar dlm hidup aku..maybe xla besar mane pon kot? tp.. mmg tu lah yang aku kna terima buat masa sekarang dan akan datang..
hurmm.. blog ni je lah tempat aku nk membebel.. n bermonolog.. tau ada yang baca.. mekaseh.. hehe
ntah ape ntah aku merepek kali ni. maybe hari tu makin hampir bg aku.. aku nk mungkir janji atau teruskan dgn ape yang aku dah wat..
bile lah nk berubah hidup aku ni..
nanti anta report praktikal.. xtau ape nk wat.. biarkan berlalu?? uhrmm... dtg dan pergi??
or... pape lah..
bla...bla...bla...
huhu....
bye..
"aku gembira.. bile ko gembira...."
hakikatnyer? hurm... agak perit utk menerima kenyataan kan?? tp tu la yang kite kena telan dan akan meneruskan kehidupan.. seperti biasa or luarbiasa..
aku sekarang..tgh mengalami fasa perubahan yang besar dlm hidup aku..maybe xla besar mane pon kot? tp.. mmg tu lah yang aku kna terima buat masa sekarang dan akan datang..
hurmm.. blog ni je lah tempat aku nk membebel.. n bermonolog.. tau ada yang baca.. mekaseh.. hehe
ntah ape ntah aku merepek kali ni. maybe hari tu makin hampir bg aku.. aku nk mungkir janji atau teruskan dgn ape yang aku dah wat..
bile lah nk berubah hidup aku ni..
nanti anta report praktikal.. xtau ape nk wat.. biarkan berlalu?? uhrmm... dtg dan pergi??
or... pape lah..
bla...bla...bla...
huhu....
bye..
Subscribe to:
Posts (Atom)
