Wednesday, March 17, 2010

bila berada di kedai kopi..

Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati Salam

Masing-masing ada masalah sendiri
Masalah dunia masalah peribadi
Luahkan jangan simpan dalam hati
Boleh cerita di kedai kopi

Cerita kedai kopi
Cerita kedai kopi
Tiada hakim tiada saksi
Cerita sensasi di kedai kopi

Ada satu hero Melayu namanya rahsia
Dulu lepak tepi parit kampung
Sekarang lepak media massa

Asal boleh masuk TV dia mesti buat
Awek tengok jambu laki tengok meluat
Citarasa makin besar otak makin ketat
Baru angkat berat sikit baju pun dah sendat
Jalan berkepak dengan awek romantis
Biasalah budak baru nak naik jadi artis
Jalan berkepak dengan awek romantis
Biasalah budak baru nak naik jadi artis
Jakun ke pelakon jamban ke makan malam
Dinner show menyanyi seorang pun tak faham
Tapi datin muda tengok geram dan sangkut
Datuk outstation apa lagi angkut

I'm in the mood for love
Simply because you're near me
Honey but when you're near me
Well I'm in the mood yes
I'm in the mood for love

Terima kasih rahsia diterima
Kalau sunyi lagi boleh main gila
Datin kena taruk rahsia kemaruk
Makan boleh tapi jangan sampai kena lauk
Datuk pergi London lama pucat bila balik
Bini buncit sikit tahu dia tak boleh naik
Datuk pergi London dia pucat bila balik
Bini dan anak percuma dah ada penyakit
Apa kesudahannya apa yang terjadi
Rahsia tinggal rahsia takkan masuk TV lagi
Cerita sensasi dengar di kedai kopi
Setiap individu punya versi sendiri

Masing-masing ada masalah sendiri
Masalah dunia masalah peribadi
Luahkan jangan simpan dalam hati
Boleh cerita di kedai kopi

Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati rentak keluarga Marley
Hamba di Belanda di tengah ibu kota
Temanku Salam dreadlocks bawah mahkota
Anak perantauan yang punya citarasa Jamaica
Rindu nak dengar cerita kopi Malaysia
Aku cerita dia ketawa
Tak kering gusi jatuh kerusi
Dia pula bercerita tapi bukan tentang dia atau dia
Di Eropah orang bentang idea
Topik-topik intelektual di diskusi
Anjakan paradigma bila kena kopi
Peace love and harmony reggae sampai pagi
Keluar kedai kopi Amsterdam masih steady

Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani teko berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati yeah



arini aku nk citer sal org yang suka lepak kedai kopi..
ada la sikit2 kaitan ng lagu di atas..
ada yang membuang masa.. ada yang bincang hal bisnes.. tp bley kire ng jari jer..

aku ckp ni pon sebab aku dok menjaga kedai kopi ni hah.. dr pagi smpai ptg.. mcm2 pesyen org aku jumpa.. dr budak muda smpai la org tua. tp org tua jarang lepak kat kedai kopi aku ni..maklumla kat bandar.. org tua layan kedai kopi kampung2 yang ada dam haji.. hehehe.. kedai aku xde dam haji.. dam haji online adala..haha..WIFI..

beza org cina ng melayu bila dtg kedai kopi ni..
cina dtg just nk hilangkan penat.. borak2 xsmpai stgh jam blah la diaorg. t
p klu org melayu.. toksah ckp la.. dr pg sampai tghari dok melepak.. sal bisnes..ngumpat..dan macm2.. xkn nk halau lak.. rezeki tu.. lepak lama2..mau 2 3 gelas gak air.. hehe...

suka gak tgk org lepak2 ni...klu xnyusahkan kita xpe.. hehe...biarlah diaorg ng hal diaorg.. tp yang peliknyer.kebanyakan dtg time waktu pejabat.. xkerja ker?? huhu..

cmne nk maju.. patot la org melayu dok kat bawah jer.. ada gak yang dok atas.. tp kdg2 lupa diri.. huhu.. ape citer tu..

ape ntah aku merepek ni..

boring xder cstomer dtg.. lepak2 online la.. hhahaha..

bubye

1 comment:

Jijahh @ f.k said...

hehehe nice ;) ... jijah suka minum kopi je .. sambil lepak depan tv

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails